FAQ
Algemeen
Waar komt jullie vlees vandaan?
Waar komt jullie vlees vandaan?
Beef Boutique is een shop met het breedste assortiment vlees vanuit alle uithoeken van de wereld. We kiezen alleen voor het allerbeste vlees, met de beste smaak. Van onnodige conserveringsmiddelen en e-nummers houden we niet. Puur natuur met een eerlijke smaak, dat is waar we naar streven. Bovendien hebben we onze eigen exclusieve merken. Bij ons koop je niet zomaar vlees, maar vlees van een merk. Elk van onze merken staat voor uitzonderlijke kwaliteit.
Wat is het verschillen tussen vers en vriesvers vlees?
Wat is het verschillen tussen vers en vriesvers vlees?
Het verschil tussen vers en vriesvers vlees heeft te maken met de manier waarop het vlees wordt bewaard en de tijdsduur tussen het verwerken en de consumptie. Hier zijn de belangrijkste verschillen. Vers vlees wordt direct na het verwerken gekoeld bewaard bij temperaturen tussen 0°C en 4°C om de versheid te behouden.
Vriesvers vlees wordt direct na het verwerken ingevroren in speciale shockvriezers. Dit is een vriezer die in staat is om in zeer korte tijd producten af te koelen tot -40°C. Ter vergelijking: de vriezer bij jou thuis gaat maar tot -18°C.
Hierdoor is de houdbaarheid van vriesvers vlees veel langer dan die van vers vlees. Het kan tot een jaar bewaard worden in jouw vriezer thuis zonder significant kwaliteitsverlies.
Hoe kan ik de producten het beste bewaren?
Hoe kan ik de producten het beste bewaren?
Plaats je bestelling na ontvangst direct in de koelkast of vriezer. Je kunt kiezen bij sommige producten kiezen of je het product vers of vriesvers wilt ontvangen. Geef dit aan op de productpagina.
Als je de producten gaat gebruiken, zorg dat het ontdooit is en laat deze altijd even buiten de verpakking ademen. Haal het product 2 uur voor gebruik uit de vacuümverpakking om op kamertemperatuur te komen.
Wat zijn de beste bereidingstemperaturen voor vlees?
Wat zijn de beste bereidingstemperaturen voor vlees?
Bij Beef Boutique koop je niet zomaar vlees: wij bieden vlees van onze eigen merken aan. Elk van onze merken staat voor uitzonderlijke kwaliteit. Als je vlees bereidt in de oven of op de barbecue, moet je rekening houden met zowel de bereidingstemperatuur als de kerntemperatuur van het vlees.
De bereidingstemperatuur verwijst naar de temperatuur van je oven of barbecue, terwijl de kerntemperatuur wordt gemeten met een kernthermometer die in de kern van het vlees is geplaatst. De ideale temperatuur varieert per soort vlees. Op de productpagina vind je onder het kopje "Bereidingswijze" een uitgebreide beschrijving voor oven-, barbecue- en panbereiding.
Ben je opzoek naar recepten neem dan gauw een kijkje op onze receptenpagina hier staan verschillende recepten voor de verschillende vleessoorten.
Wat is de houdbaarheid van de producten?
Wat is de houdbaarheid van de producten?
Op al onze producten zit een label met de houdbaarheidsdatum. Alle verse vleesproducten worden vacuüm verpakt, wat resulteert in een lange houdbaarheid van maximaal 5 dagen in de koelkast. Voor de vriesvers producten geldt een houdbaarheid van 1 jaar in de vriezer. Het is mogelijk om de verse vleesproducten thuis zelf in te vriezen en daarmee de houdbaarheid te verlengen tot één jaar.
Hoe kan mijn vlees het best ontdooien?
Hoe kan mijn vlees het best ontdooien?
De beste manier om vlees te ontdooien is om het twee dagen van tevoren uit de vriezer te halen en in de koelkast te leggen. Zo kan het vlees rustig ontdooien. Haal het vlees als je het gaat gebruiken na ontdooien één tot twee uur van tevoren uit de koelkast om op kamertemperatuur te laten komen. Mocht je vergeten zijn het vlees van tevoren in de koelkast te leggen en het dezelfde dag nog willen gebruiken dan kun je het vlees in de vacuümverpakking in een bak met koud water te leggen. Zo ontdooit je vlees sneller zonder al te veel kwaliteitsverlies.
Hoe worden de producten ingevroren?
Hoe worden de producten ingevroren?
Ons vlees wordt ingevroren in shockvriezers. Dit zijn speciale vriezers die worden gebruikt door vlees producenten. Shockvriezers zijn in staat om producten zeer snel af te koelen tot -40 graden Celsius. Ter vergelijking: De vriezer bij jou thuis gaat slechts tot -28 graden! Dit speciale vriesproces zorgt ervoor dat de kwaliteit van het vlees optimaal blijft. De kleur, smaak, sappen en voedingswaardes van het vlees blijven behouden.
Waar komen de reviews op de website vandaan?
Waar komen de reviews op de website vandaan?
De reviews op de website van beefboutique.nl kunnen alleen geplaatst worden door klanten die een aankoop hebben gedaan en dus daadwerkelijke handelservaring hebben opgedaan met beefboutique.nl. De geplaatste reviews worden eerst door medewerkers van Beef Boutique gemodereerd. Dit betekent dat ze als “ter goedkeuring” gecontroleerd worden op scheldwoorden en overige niet toegestane content. Zodra dit van toepassing is zullen wij de klant contacten of wij de review aan mogen passen, zodra dat akkoord is publiceren wij de review. Op het moment dat de review geen moderatie nodig heeft zal deze direct geaccepteerd worden en te zien zijn op de website. Dit proces is een dagelijks proces. Wij staan zowel positieve als negatieve reviews toe. Op beefboutique.nl staan geen betaalde reviews.
Hoe gaat Beef Boutique om met mijn persoonlijke gegevens?
Hoe gaat Beef Boutique om met mijn persoonlijke gegevens?
Bij Beef Boutique behandelen we jouw persoonlijke gegevens met de grootste zorg. We hebben natuurlijk enkele gegevens van je nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Maar geen zorgen, we respecteren je privacy.
Wil je op de hoogte blijven van onze laatste aanbiedingen en updates? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Natuurlijk kun je je hier ook op elk moment weer voor afmelden. Daarnaast maken we gebruik van cookies op onze website, zowel functionele als analytische cookies.
Betalen
Is het veilig om te bestellen en te betalen via de webshop van Beef Boutique?
Is het veilig om te bestellen en te betalen via de webshop van Beef Boutique?
Je kunt met een gerust hart bestellen en betalen via onze webshop . Wij zijn gecertificeerd door de stichting Thuiswinkel.org en hanteren hun voorwaarden om jou een veilige winkelervaring te bieden. Voor meer informatie kun je terecht op Thuiswinkel.org.
Onze online betalingen worden afgehandeld door Mollie, een van de meest betrouwbare en veilige betaalproviders wereldwijd. Je kunt dus met een gerust hart ons assortiment ontdekken en jouw favoriete vleesproducten bestellen.
Wat zijn de betaalmethodes?
Wat zijn de betaalmethodes?
Bij Beef Boutique kun je op meerdere manieren betalen, hieronder vind je een aantal van onze betaalmethodes:
iDEAL, credit card, Apple Pay, Google Pay, PayPal, Bancontact en Klarna.
Verkopen jullie ook giftcards?
Verkopen jullie ook giftcards?
Zeker! Wij hebben de oplossing als je op zoek bent naar het perfecte cadeau voor een vleesliefhebber of barbecue fan. Bij Beef Boutique verkopen we digitale cadeaubonnen die ideaal zijn als speciale gift. Met onze cadeaubonnen heb je de vrijheid om te kiezen uit ons uitgebreide assortiment. Ontdek nu onze verschillende cadeaubonnen en verras je vrienden en familie met een heerlijk geschenk: Bekijk hier de giftcards!
Hoe gebruik ik een giftcard of kortingscode?
Hoe gebruik ik een giftcard of kortingscode?
De code van de giftcard kan je invoeren in de checkout. Onder ‘betaalmethode’ zie je ‘Kortingscode’. Hier kan je de giftcard code invoeren en het bedrag wat je van je giftcard af wil schrijven. Het restant kun je de volgende keer als je afrekent gewoon weer gebruiken.
Als je een kortingscode hebt kan je deze invoeren in de checkout. Hier kan je de kortingscode invullen waardoor de korting automatisch verrekend wordt in je winkelmandje. Let op: kortingscodes zijn niet te combineren.
Bezorging
Wat zijn de verzendkosten?
Wat zijn de verzendkosten?
Tot €85 bedragen de verzendkosten:
- Binnen Nederland: €7,00
- Binnen België: €10,00
Voor verzending binnen Nederland en België hanteren wij geen verzendkosten vanaf €85.
Wat is de levertijd?
Wat is de levertijd?
Op werkdagen vóór 09:30 besteld? Dan bezorgen we je bestelling dezelfde avond nog, bevroren of gekoeld aan huis.
Bestel je later? Dan ontvang je je bestelling op de eerstvolgende leverdag.
De minimale ordergrootte is €35.
Hoe worden de producten geleverd?
Hoe worden de producten geleverd?
Onze producten worden vriesvers geleverd in een speciaal ontworpen verzenddoos met koelzak. Deze koelzak kan worden hergebruikt of bij het plastic afval. Hier worden icepacks aan toegevoegd om de temperatuur te reguleren. Deze icepacks kunnen tot 10x worden hergebruikt. Daarna kunnen ze bij het plastic afval.De koelzak met uw producten en icepacks wordt vervolgens in een kartonnen doos gedaan. Deze doos is geproduceerd van gerecycled papier en kan bij het oudpapier.De producten blijven minimaal 24 uur op gewenste temperatuur.
Wij streven ernaar de bestelling binnen 12 uur bij u te bezorgen.Dit zorgt ervoor dat je bestelling gekoeld aankomt, ongeacht de buitentemperatuur. De producten kunnen (gedeeltelijk) bevroren of vers aankomen. In beide gevallen kun je de producten nog steeds invriezen omdat ze altijd onder gecontroleerde temperatuur en in een gesloten verpakking zijn bewaard. Als de producten om welke reden dan ook ongekoeld bij je aankomen, bijvoorbeeld door vertraging of beschadigde verpakking, neem dan direct contact met ons op. Afhankelijk van de situatie bespreken we met jou hoe verder te handelen.
Als jij of je buren niet thuis zijn op het moment van levering en de bestelling daardoor later wordt aangenomen, kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor eventuele temperatuuroverschrijdingen.
Hoe ziet jouw bezorging eruit?
Hoe ziet jouw bezorging eruit?
Na het voltooien van jouw bestelling wordt dit via ons systeem doorgegeven aan onze vervoerder Trunkrs. Door deze speciale samenwerking wordt het vlees gekoeld thuisbezorgd.
Onze bestellingen worden van maandag t/m vrijdag tussen 17:00 en 22:30 thuisbezorgd.Plaats je bestelling op een werkdag vóór 09:30 en je ontvangt deze dezelfde avond nog. Overige bestellingen worden geleverd op de eerstvolgende leverdag (maandag t/m vrijdag), eveneens tussen 17:00 en 22:30.
Je ontvangt een track & trace code via de mail op de dag van de levering rond 15:00. Deze tijdsindicatie is op 2 uur nauwkeurig. Ook kun je met de track-and-trace code van Trunkrs je pakket volgen en chatten met de bezorger.
Mocht je niet thuis zijn, meld dit dan aan de bezorger via de chatfunctie. Je kunt ervoor kiezen het bij de buren te laten bezorgen. Breng zelf de buren hiervan op de hoogte.Onbeheerde bezorgingen mogen alleen wanneer dit schriftelijk is aangevraagd bij de vervoerder.
Wanneer een bezorging op verzoek onbeheerd achtergelaten wordt, staat beefboutique.nl niet meer garant voor de kwaliteit. Bij geen gehoor aan de deur zal de bezorger proberen telefonisch contact op te nemen, als dit ook niet mogelijk is, probeert de bezorger het pakket bij de buren af te geven. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal er een nalevering plaatsvinden. Indien er dan nog geen gehoor is gaat de zending retour afzender.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Wij hanteren het volgende afhaalschema:
Zaterdag of Zondag besteld:
Maandag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Afhalen op beide dagen tussen 11.00 tot 16.00 uur
Maandag na 09.30 uur besteld:
Dinsdag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Doordeweeks afhalen tussen 09.00 tot 17.00 uur
Dinsdag na 09.30 uur besteld:
Woensdag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Doordeweeks afhalen tussen 09.00 tot 17.00 uur
Woensdag voor 09.30 uur besteld:
Donderdag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Doordeweeks afhalen tussen 09.00 tot 17.00 uur
Donderdag voor 09.30 uur besteld:
Vrijdag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Doordeweeks afhalen tussen 09.00 tot 17.00 uur
Vrijdag na 09.30 uur besteld:
Maandag geleverd tussen 17:00-22:00uur – Afhalen zaterdag of zondag tussen 11.00 tot 16.00 uur
Let op: Als je een bestelling plaatst op vrijdag, of in het weekend, zal het eerste bezorg moment zijn op maandag tussen 17:00 – 22:00 uur.
Hoe werkt een nalevering?
Hoe werkt een nalevering?
Een nalevering ontstaat in het geval er bij de eerste poging niet geleverd kon worden, bij geen gehoor of door overmacht van Trunkrs.
Het pakket zal verplaatst worden naar levering voor de eerstvolgende werkdag tussen 17.00 en 22.00 uur.
Naleveringen van de vrijdag worden geleverd op maandag.Je ontvangt voor een nalevering een nieuwe email met Track & Trace code.Bij een nalevering zal het pakket in de vriezer bewaard worden om kwaliteitsverlies te voorkomen.
Retourneren & Garantie
Wat te doen als er iets niet helemaal goed is gegaan?
Wat te doen als er iets niet helemaal goed is gegaan?
We offer a 30-day return policy for most products. Items must be in their original condition, unused, and with all packaging intacBeef Boutique staat als verkoper garant voor de kwaliteit van zijn producten. Maar het kan zich voordoen dat er door ons een fout gemaakt wordt. Ook tijdens het transport kunnen zaken verkeerd gaan. In het geval dat je een (technisch) mankement ontdekt aan de door jouw bestelde producten of aan de verpakking, of ontevreden bent over de dienstverlening neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op en dan laten wij je binnen 5 werkdagen weten hoe wij dit naar tevredenheid gaan oplossen. Als u als consument of zakelijke klant vindt dat uw klacht niet naar behoren is behandeld, kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (of via www.sgc.nl voor consumenten en via www.thuiswinkel.org voor zakelijke klanten). Als consument binnen Europa kunt u uw klacht ook aanmelden via het Europees ODR Platform van de Europese Commissie.t. Please refer to our Returns Policy page for more details on eligible products.
Kan ik een product retourneren?
Kan ik een product retourneren?
Voor verse producten met een korte houdbaarheid geldt de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen niet.Dit betekent dat de bestelling na 17:00 van de werkdag vóór levering niet meer geannuleerd kan worden en dit betekent dat het niet mogelijk is uw bestelling aan ons te retourneren.
Herroepingsrecht producten zonder houdbaarheid
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Ons retouradres
Breevaartstraat 40D
3044 AH Rotterdam
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Zit er garantie op de producten?
Zit er garantie op de producten?
Beef Boutique staat in voor de kwaliteit van de producten. De producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze ‘wettelijke garantie’ geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties.
